Hur kan vi hjälpa till?

Checklista innan ni kan gå live

Vad behöver vara gjort i KanslietOnline innan ni kan gå live?


Ompekning av webbadress/domännamn

  • Hör av er till support@kanslietonline.se  för mer information kring ompekning. Vi kan fixa allt åt er men behöver då ha (tillfällig) åtkomst till det ställe er domän hanteras.

 

Aktivering av medlemskonton

  • Vi kan skicka ut aktiveringsmail till de personer vi har importerat. Det går bra att ha en egen kort inledning i dessa mail, hör av er till support@kanslietonline.se när ni vill att dessa ska skickas ut.

 

Grundläggande utbildning

  • Utbildningstillfällen med inriktning på verksamhet, hemsida och ekonomi

 

Verksamhet

 

Medlemmar

 

Webbshop

 

Ekonomi

 

Hemsida

  • Har ni byggt upp er hemsida med det innehåll ni önskar för er klubb/förening?
  • Har ni sett över villkor/bokningsvillkor?
    • Fyll i på sida Övrigt > allmänna villkor

 

System

  • Har ni lagt upp önskade användargrupper och behörigheter samt tilldelat personer dessa?Läs mer om administratörer här
    • Inställningar, har ni gått igenom de grundläggande inställningarna? Gå igenom flikarna och kontrollera att inställningarna är korrekta för er verksamhet, tex grundinfo, medlemskap, OCR etc. Läs mer om inställningar här
  • Användarvillkor, Publicera/aktivera era användarvillkor på System > användarvillkor
  • Schemalagda aktiviteter, se till att de automatiska utskicken för de olika delar ni önskar att använda er av är aktiverade, Läs mer om automatiska kallelser här

Ni hittar fler manualer, vanliga frågor och svar samt våra olika supportkanaler på startsidan i admingränssnittet

Länk till supportportalen