Hur kan vi hjälpa till?

Skapa ny Inbjudan/prova-på

Skapa en vanlig aktivitetsbokning via Verksamhet/grupper, medlemskontot eller med hjälp av något av de andra sätten. I dialogrutan för att bekräfta bokning finns ett alternativ längre ner, "Skicka inbjudan/erbjudande att prova-på" Svarstiden anges globalt på System/inställningar/verksamhet men kan ändras vid varje enskild inbjudan. Om en inbjudan avböjs, eller om man inte svarar före sista svarsdatum raderas bokningen och platsen görs tillgänglig för någon annan. Det finns en inställning p...

Redigera / Flytta / Kopiera bokning

Gå till Verksamhet > Grupper och leta fram den grupp bokningen tillhör. Klicka på aktiviteten där bokningen ligger och välj fliken Bokningar. Här ser man alla som är bokade till aktiviteten, högst upp på sidan visas ordinarie bokningar och längst ner de som ev. står på köplats. Se Verktyg (ändra status/flytta/kopiera) Markera en eller flera bokningar genom att klicka på raden. Från listan Med markerade kan man: - Skapa faktura - Flytta/kopiera bokningen till en annan grupp i ...

Skapa bokning

Gå till Verksamhet > Grupper. Tryck på pilen längst ut för en grupp och välj Visa bokningar. Du kommer nu till bokningsöversikten. Klicka på Ny deltagare och sök befintlig medlem, eller lägg till en helt ny (OBS! Kräver giltigt Svenskt personnummer). ~ eller ~ Gå till Medlemmar > Sök. Sök upp den medlem ni vill anmäla. Tryck på den blåa ikonen med en kikare för att komma till kontosidan. I rutan på höger sida, Verktyg/åtgärder, välj Skapa aktivitetsbokning. Sök efter aktiviteten genom ...

Redigera bokning

Innan en bokning kan redigeras måste ev. faktura först krediteras. Det gäller inte om man ska byta status från ordinarie till kö och vice versa, redigera kommentar/referens. Se nedan för mer information. OBS! om ni avser ändra till annan aktivitet inom verksamhetstypen, se hjälpavsnitt för att flytta/kopiera bokning(ar) (https://support.kanslietonline.se/index.php?/Knowledgebase/Article/View/27/14/flytta--kopiera-bokningar). En bokning kan redigeras på flera sätt: -Från sidan Verksamhet &g...

Radera bokning

Gå till Verksamhet > Grupper, sök fram aktiviteten där bokningen ligger, klicka på pilen längst ut på raden och välj Visa bokningar. Ni kommer nu till sidan med alla bokningar. På raden för bokningen som ska raderas, klicka på pilen och välj Radera. ~ eller ~ Gå till Medlemmar > Sök. Sök fram medlemmen och klicka på den blå kikaren för att komma till medlemmens detaljer. Scrolla ned till fliken Aktiviteter, tryck på förstoringsglaset för att visa bokningssammanfattning. Klicka på den rö...