Hur kan vi hjälpa till?

Kontaktformulär

Under Sidattribut och Infoga sida, välj Kontakta oss.

Som standard visas ett kontaktformulär där listan över ärenden (Vad gäller ert ärende?) genereras utifrån ev. kontaktadresser för verksamhetsdelen. På varje verksamhetstyp kan man ange en avvikande kontaktadress, som då visas under Verksamhetsdelar på listan över ärende.

Generalla frågor frågor skickas till den adress man angett på System/Inställningar/Klient -och förening och Kontaktformulär.

(De med produkt Endast hemsida saknar den här inställningen, så skickas alla mail till den huvudadress man angett under Klient -och förening och E-postadress.)

På System/Övrigt kan man även lägga till egna ämnen/mottagare för att fylla på med fler egna ärenden:

Dessa ämnen lägger sig längst ner i listan över ärenden, under Övrigt:

Avvikande kontaktformulär

Det går även att skapa helt unika kontaktformulär med en förutbestämt ämne och mottagare.

- Skapa en ny sida, välj att infoga Kontaka oss enligt ovan.

Nu döljs listan Vad gäller ert ärende och alla mail som skickas via den här sidan kommer till mottagaren ovan.

ReCaptcha

Om man upplever problem med spam som skickas via kontaktformuläret kan ni skapa ett gratis konto hos Google ReCaptcha

Kopiera SiteKey och Secret och gå till System/Inställnignar/Övrigt, scrolla ner till Google ReCaptcha och ange uppgifterna där.

Nu kommer alla era formulär att skyddas mot spam, automatiskt.